Ingående delar/komponentlista samt artikelnummer
Adapter mot kardanaxeln: från Attitude Roadster i UK, 12,9 insexbultar mot kardanen, passar Volvo
kardanaxel med det lilla korset fram (54mm/45,5mm PCD)
Avgassystem: Rostfritt stål, extraktorgrenör 4-2-1, Micron kolfiberljuddämpare
Backväxel: Ministarter från Chevrolet Bigblock
Backdrev: Cyl. kugghjul, M: 2,0, kugg: 50, bredd: 20mm, SIS1672 stål, Mekanex i Solna (art. nr: 20050-S20)
Backspeglar: Racetech
Bakände kaross: från GTS Tuning W7DE i Orange gelcoat
Bakaxel: från Ford Sierra XR4x4 med diffbroms, 3,62:1
Bakre bärarm övre: Egen tillverkning, sömlösa 25x3mm hydraulrör DIN 2391 ST37, ASKUBAL motorsport länkhuvuden KA12-400 med RERS tärningar, M12x70 kragbultar (Volvo)
Bakre bärarm undre: Egen tillverkning i hydraulrör, MK bussningar, M12x70 bultar
Bakre bromsok: Ford Sierra XR4x4, 1x43mm kolv
Bakre upright: MK Indy för skivbroms
Bakskärmar: GTS Tuning W7DE i Orange gelcoat
Batteri: Varley RedTop 25, 12volt, 16Ah
Batteribrytare: FIA-godkänd brytare
Bilbälten – gata: Bakre rullar från Volvo S40 Classic, lås från S40 Classic – främre
Bilbälten – race: Sabelt, 6-punkts, 3” breda, FIA-godkända, OMP FIA-godkända bältesplattor
Brandsläckarsystem:
Bromsljuskontakt: Volvo 240
Bränslefilter: Volvo 940
Bränslepump – huvudpump: Bosch -044 pump
Brånslepump i catchtanken: Volvo 850 Turbo
Bränsletank: Aluminium, egen tillverkning
Bränslerör: Aluminium
Bränsleslangar: Metallspunna
Bränsletrycksregulator: Aeromotive 13129
Bränslespridare: Denso, 650cc/3 bar
Bromsklotsar bak: Mintex, Mekonomen (art. nr: MDB1287)
Bromsklotsar fram: Mintex, Mekonomen (art. nr: MGB633)
Bromsklotsar fram – monteringssats: Mekonomen (art. nr: Q960)
Bromsskivor bak: Brembo, Mekonomen (art. nr: 08.4931.24), slitsade och elförzinkade, 253x10mm
Bromsskivor fram: Brembo, Mekonomen (art. nr: 08.2275.10), slitsade och elförzinkade
Bromsvågsjustering: Wilwood remote adjuster, Rallydesign, art.nr: 340-4990
Bromsvätskebehållare: Brembo 45cc volym med 90°utgång till slang, bultat lock, art.nr: 10-4446-60
Bromsvätska: Wilwood Hi-Temp 570° Racing bromsvätska
Bromsslangar: Metallomspunna teflonslangar från Bil o Industribroms, M10x1mm
Bromsslangar – låsclips: Volvo art.nr: 999290
Bromsslangar – hållare i chassiet till dom främre slangarna: Volvo 440/460, Volvo art.nr: 3455630 -V samt 3455631-H sida.
Bromsrör: Kopparnickel
Bromsrörshållare: dubbel plastclipshållare, Volvo 240, Volvo art.nr: 947685
Bussningar till bakre bärarm: Gula Urethanbussningar
Bussningar till främre bärarm: Gula Urethanbussningar
Bussningar till rattaxel: Bronsbussning uppe – länkhuvud nere
Camberjustering bak: Hemtillverkad med gula Urethanbussningar
Camberjustering fram: GTS Tuning. GTS-2502, M18x1,5mm
Chassie: 25x25x2 RHS rör norm E260, McSorley +4 chassie
Däck – gata: Pirelli PZero Nero 205/40-17
Däck – race: Toyo R888 Medium 195/50-15 alternativt Michelin 20/61-17 slicks
Drivaxlar: Ford Sierra XR4x4
Drivaxeldamasker: 24/61mm, Mekonomen (art. nr: 26104)
Elfläkt:
Fuelrail: Aluminium, 17mm ID
Fälgar – gata: OZ Superleggera, 7×17”, ET37mm, 4x108mm, 6,9kg/st
Fälgar – race: OZ Superleggera, 7×15”, ET37mm, 4x108mm, 5,2kg/st alt OZ Superleggera, 7×17”, ET37mm, 4x108mm, 6,9kg/st
Fäste i ramen för bärarmar: Borgs Garage
Fäste till diffklumpen: GTS Tuning, GTS-2700
Fjädrar bak: Protech Shocks, 200lbs, 2 1/4” diam, MNR i UK
Fjädrar fram: Protech Shocks, 300lbs, 2 1/4” diam, MNR i UK
Främre bärarm – övre: Egen tillverkning, sömlösa 25x3mm hydraulrör DIN 2391 ST37, ASKUBAL motorsport länkhuvuden KA12-400 med RERS tärningar, svetsade hylsan till camberjusteringen: DIN 2391 sömlöst hydraulrör 28x3mm, hylsorna i ändarna till bussningarna: DIN 2391 sömlösa hydraulrör 35x3mm
Främre bärarm – undre: Egen tillverkning, sömlösa 25x3mm hydraulrör DIN 2391 ST37, hylsorna i ändarna till bussningarna: DIN 2391 sömlösa hydraulrör 35x3mm
Främre bromsok: Ford Taunus M16, 2x54mm kolvar
Framskärmar: från GTS Tuning W7DE, 15”
Framskärmsinfästning: från GTS Tuning – modifierade
Handbromsspak: från Volvo 460
Handbromswire: från Volvo 460, art. nr Volvo: 3456981 (från ch.nr: 165501 och uppåt)
Hjullager fram: Ford Taunus -70 – -82 eller (Escort MK2)
Hjullagerhub bak: från Ford Sierra 87-93 med skivbromsar
Hjullagerhub fram: HiSpec i aluminium
Hjulmuttrar: OZ Racing
Huvudbromscylinder fram: Wilwood, 0,625”/15,8mm, från Rallydesign i UK: RD3614
Huvudbromscylinder bak: Wilwood, 0,75”/19mm, från Rallydesign i UK: RD3616
Instrument: DigiDash
Instrumentpanel: från GTS Tuning W7DE, Orange gelcoat
Kardanaxel: från Volvo 140-serien, 67-75 med BW35 automatlåda alt överväxellåda, smala modellen med dom små korsen fram/mitten samt den stora korset bak, främre axeldiametern 44,5mm=1140 axel, håldelning främre medbringare: 36,7×45,4mm, håldelning bakre medbringare: 41,3×51,1mm (1310 axel) totallängd: 1140mm (hoptryckt),
Främre delen: cirka 580mm lång, rördiameter på 44,5mm samt med en medbringarediameter av 87mm
Bakre delen: cirka 940mm lång, rördiameter på 44,5mm samt en medbringarediameter på 97mm, splinesens diameter i delningen är 27mm
Kardanaxel – skruvar: Skruvsats bakre: art.nr Volvo: 273977, lösa skruvar art.nr Volvo: 942803, lösa muttrar art.nr Volvo: 950384
Kardanaxel – Gummi till splinesdelningen: art.nr Volvo: 1206096
Kardanaxel – stödlager: Volvos lilla lager, art.nr Volvo: 9445857
Kardanaxel – stödlagerhållare: från Volvo 740, art.nr Volvo: 1340501
Kardanaxel – knutkors främre+mittre: art.nr Volvo: 672037
Kardanaxel – knutkors bakre: art.nr Volvo: 3520997
Kardanaxel – skyddet vid stödlagret: art.nr Volvo: 675582
Karosssidor: GTS Tuning W7DE, Orange gelcoat
Kopplingshuvudcylindern: Wilwood, 0,70” (17,8mm) från Rallydesign art. nr: RD-3615
Koppling: Barnett med spiralfjädrar, fjädrarna bytade till ännu hårdare…
Kopplingslameller: Yamaha R1 5PW
Kopplingsslavcylindern: Wilwood från Rallydeisgn, art.nr: 260-1333
Kopplingscylinder – slang: Teflon metallomspunnen slang från Bol o Industribroms, M10x1mm, M10 banjo med 3/8-24 banjobult i slavcylindern
Krängningshämmare bak:
Krängningshämmare fram:
Kylare: VW Polo III från -96, 430mm bred och 377 hög i cellpaketet, 32mm slanganslutningar, M20x2,5 givare till kylfläkten
Kylarslangar: SAMCO siliconslangar
Luftfilter:
Motor: Yamaha R1 5PW från 2002/2003 med insprutning, Turbo, Civinco insprutningssystem
Noskon: GTS Tuning W7DE. Orange gelcoat
Oljekylare motor: Mocal adapterplatta med inbyggd termostat, oljekylare i fronten, metallspunna Russelslangar och AN-kopplingar
Pedalställ/bromsvåg: Wilwood, reverse mount dual pedal, 6,25:1 från Rallydesign, art.nr: 340-3342
Plenumkammare: Egen tillverkning i aluminium
Ratt: 336 Corredi från Produkt Johan AB
Rattaxel: Direkt efter rattstången är det en splinsad del från Volvo 850 – nyare modell som är lite längre än dom äldre modellerna, därefter Fiat Uno rattrör/knutar(-87/-88 etc)
Rattknutar: Nedre – Volvo 240 modell äldre utan servo, cirka 14mm diam på axeln
Rattnav: Snap-Off till Volvo 850 -92 utan airbag, art.nr: 243.13, passande rattar: Momo, Nardi, Personal, Raid, Corse, Tazio, Dino, från Produkt Johan AB
Rattstång: Volvo 850 utan airbag (-92/-93)
Scuttle: GTS Tuning W7DE, Orange gelcoat
Spindlar fram: Ford Taunus
Spjällhus: Yamaha R1 5PW
Stolar: Recaro Pole Position art.nr: 070.98.0184, FIA-godkända, 7kg/st
Stolsinfästningar: Recaro Pole Position, art.nr: 7202451, FIA godkända
Stolsjusteringar: Recaro Pole Position, art.nr: 364954
Stötdämpare fram: Protech Shocks, 260mm c/c ride height, 2 1/4 fjädrar, 12”open (305mm)
Stötdämpare bak: Protech Shocks, 280mm c/c ride height, 2 1/4 fjädrar, 13”open (330mm)
Störtbåge: DIN 2391 42x3mm sömlösa hydraulrör
Styrled yttre: Rodobal motorsport länkhuvud, MTE-serien, RERS3 tätning, justerbar i höjdled för att kompensera bumpsteer, brotchat bulthål i spindeln
Styrväxel: Ford Escort MK2, fabr. TECRAC , 2,6varv, från RallyDesign, art nr: RD818 (LHD)
Styrväxelfäste: Ford Escort MK2, Aluminium, stumma utan bussningar
Sump baffle plåt: Fräst aluminiumplatta från Fluke motorsport i UK
Tankavluftningsventil/rolloverventil: Volvo 240, Volvo art.nr: 1255422
Tanklock: Mocal
Undre kulled: Austin Maxi, 2-bults modellen, Lockheed Delphi, art.nr: TC32, QSJ602-S, låsmutter: M12x1,25, Volvo art.nr: 963119
Växellåda: Yamaha R1 5PW sekvensiell låda med undercuttade drev på 2:an och 3:ans växel
Växellänkage vid spaken: Volvo S/V40
Övre kulled fram: Styrled från Ford Transit, högergängad, Lockheed Delpho, art.nr: TA298, 1117RH (-75-78)
Bultar till motorupphängningen in i motorblocket: Volvo art.nr: 963897, M10x1,25
Bultar till bärarmarna: Volvo art.nr: 965195 M12x70 med krage, flänslåsmutter: Volvo art.nr: 985870
Escort MK1= 1968-1974
Escort MK2 = 1975-1980
Cortina MK1=1962-1967
Cortina MK2=1966-
Escort MK1/MK2 och Capri har samma bromsok som Taunus