Ram

Ram

Ramen byggs upp med en hög kickup bak för att när man släpper ner luftfjädringen skall man kunna lägga bilens chassie på backen..

Övre/bakre TOE-stag:

Länkhuvud M14 med RERS-tätning, V-gängade ute vid hjulet – H-gängade vid diffen.

Undre CAMBER-stag:

Länkhuvud M16 H-gängad med RERS-täning vid diffen

M16 nylonbussning vid hjulet.

Bultar: M16x110

Muttrar: M16 kupollåsmutter

Längsgående momentstag:

nylonbussning vid hjulnavet

Bultar: M16x100?

Drivaxlar:

Aluminium, Strange 1350 knutkors

(original C4 med Dana 36 har 1330 knutkors)

Trackwidth:

Ford 1934 bak: 56 1/2”,

Corvette C4 84-95 bak: 60 1/2 – 62 1/2,

Corvette fram: 59 1/2.

Corvette C4 bakvagn (84-87):

Dana 36=automatväxlade bilar.

Dana 44= manuellt växlade bilar.

60” – hub/hub med skivorna monterade.

37 1/4” mellan hålen på ”batwingen”.

44 1/2” mellan bulthålen på fästet till momentstagen.

mer info på www.hpsalvage.com

Dodge Viper bakaxel:

Gen 1: 92-96 (92-02 RT/10, 96-02 GTS) samma som min

Gen 2: 97-02 (92-02 RT/10, 96-02 GTS) samma som min

Gen 3: 03-06 gjutna ”vingar” på diffklumpen

Byta/fylla på bakaxelolja Dodge Viper 1992-2006 med DANA 44 bakaxeln (DANA/226RIA):

OBS: Börja med att fylla på 4oz (120ml) av tillsatsen avsedd för diffbromsen:

Mopar Limited Slip Additive, Part No. 04318060AB meeting MS-10111

därefter fyller man på med bakaxeloljan: ”Synthetic gear & axle lubricant” SAE 75W-140 GL-5, Part No. 04874469, meeting MS-8985 and meeting MS-10111,  41oz (1230ml)

All 1992–2006 Vipers are equipped with a Hydra-lok® or Trac-lok® (clutch type) limited slip differential. When replacing lubricant, it is important to add a few ounces of friction-modifier additive to the gear lubricant for the differential clutches. Failure to use this additive will result in clutch chatter and shortened clutch life.

Translate »