Ingående delar/komponentlista samt artikelnummer

Adapter mot kardanaxeln: från Attitude Roadster i UK, 12,9 insexbultar mot kardanen, passar Volvo

kardanaxel med det lilla korset fram (54mm/45,5mm PCD)

Avgassystem: Rostfritt stål, extraktorgrenör 4-2-1, Micron kolfiberljuddämpare

Backväxel: Ministarter från Chevrolet Bigblock

Backdrev: Cyl. kugghjul, M: 2,0, kugg: 50, bredd: 20mm, SIS1672 stål, Mekanex i Solna (art. nr: 20050-S20)

Backspeglar: Racetech

Bakände kaross: från GTS Tuning W7DE i Orange gelcoat

Bakaxel: från Ford Sierra XR4x4 med diffbroms, 3,62:1

Bakre bärarm övre: Egen tillverkning, sömlösa 25x3mm hydraulrör DIN 2391 ST37, ASKUBAL motorsport länkhuvuden KA12-400 med RERS tärningar, M12x70 kragbultar (Volvo)

Bakre bärarm undre: Egen tillverkning i hydraulrör, MK bussningar, M12x70 bultar

Bakre bromsok: Ford Sierra XR4x4, 1x43mm kolv

Bakre upright: MK Indy för skivbroms

Bakskärmar: GTS Tuning W7DE i Orange gelcoat

Batteri: Varley RedTop 25, 12volt, 16Ah

Batteribrytare: FIA-godkänd brytare

Bilbälten – gata: Bakre rullar från Volvo S40 Classic, lås från S40 Classic – främre

Bilbälten – race: Sabelt, 6-punkts, 3” breda, FIA-godkända, OMP FIA-godkända bältesplattor

Brandsläckarsystem:

Bromsljuskontakt: Volvo 240

Bränslefilter: Volvo 940

Bränslepump – huvudpump: Bosch -044 pump

Brånslepump i catchtanken: Volvo 850 Turbo

Bränsletank: Aluminium, egen tillverkning

Bränslerör: Aluminium

Bränsleslangar: Metallspunna

Bränsletrycksregulator: Aeromotive 13129

Bränslespridare: Denso, 650cc/3 bar

Bromsklotsar bak: Mintex, Mekonomen (art. nr: MDB1287)

Bromsklotsar fram: Mintex, Mekonomen (art. nr: MGB633)

Bromsklotsar fram – monteringssats: Mekonomen (art. nr: Q960)

Bromsskivor bak: Brembo, Mekonomen (art. nr: 08.4931.24), slitsade och elförzinkade, 253x10mm

Bromsskivor fram: Brembo, Mekonomen (art. nr: 08.2275.10), slitsade och elförzinkade

Bromsvågsjustering: Wilwood remote adjuster, Rallydesign, art.nr: 340-4990

Bromsvätskebehållare: Brembo 45cc volym med 90°utgång till slang, bultat lock, art.nr: 10-4446-60

Bromsvätska: Wilwood Hi-Temp 570° Racing bromsvätska

Bromsslangar: Metallomspunna teflonslangar från Bil o Industribroms, M10x1mm

Bromsslangar – låsclips: Volvo art.nr: 999290

Bromsslangar – hållare i chassiet till dom främre slangarna: Volvo 440/460, Volvo art.nr: 3455630 -V samt 3455631-H sida.

Bromsrör: Kopparnickel

Bromsrörshållare: dubbel plastclipshållare, Volvo 240, Volvo art.nr: 947685

Bussningar till bakre bärarm: Gula Urethanbussningar

Bussningar till främre bärarm: Gula Urethanbussningar

Bussningar till rattaxel: Bronsbussning uppe – länkhuvud nere

Camberjustering bak: Hemtillverkad med gula Urethanbussningar

Camberjustering fram: GTS Tuning. GTS-2502, M18x1,5mm

Chassie: 25x25x2 RHS rör norm E260, McSorley +4 chassie

Däck – gata: Pirelli PZero Nero 205/40-17

Däck – race: Toyo R888 Medium 195/50-15 alternativt Michelin 20/61-17 slicks

Drivaxlar: Ford Sierra XR4x4

Drivaxeldamasker: 24/61mm, Mekonomen (art. nr: 26104)

Elfläkt:

Fuelrail: Aluminium, 17mm ID

Fälgar – gata: OZ Superleggera, 7×17”, ET37mm, 4x108mm, 6,9kg/st

Fälgar – race: OZ Superleggera, 7×15”, ET37mm, 4x108mm, 5,2kg/st alt OZ Superleggera, 7×17”, ET37mm, 4x108mm, 6,9kg/st

Fäste i ramen för bärarmar: Borgs Garage

Fäste till diffklumpen: GTS Tuning, GTS-2700

Fjädrar bak: Protech Shocks, 200lbs, 2 1/4” diam, MNR i UK

Fjädrar fram: Protech Shocks, 300lbs, 2 1/4” diam, MNR i UK

Främre bärarm – övre: Egen tillverkning, sömlösa 25x3mm hydraulrör DIN 2391 ST37, ASKUBAL motorsport länkhuvuden KA12-400 med RERS tärningar, svetsade hylsan till camberjusteringen: DIN 2391 sömlöst hydraulrör 28x3mm, hylsorna i ändarna till bussningarna: DIN 2391 sömlösa hydraulrör 35x3mm

Främre bärarm – undre: Egen tillverkning, sömlösa 25x3mm hydraulrör DIN 2391 ST37, hylsorna i ändarna till bussningarna: DIN 2391 sömlösa hydraulrör 35x3mm

Främre bromsok: Ford Taunus M16, 2x54mm kolvar

Framskärmar: från GTS Tuning W7DE, 15”

Framskärmsinfästning: från GTS Tuning – modifierade

Handbromsspak: från Volvo 460

Handbromswire: från Volvo 460, art. nr Volvo: 3456981 (från ch.nr: 165501 och uppåt)

Hjullager fram: Ford Taunus -70 – -82 eller (Escort MK2)

Hjullagerhub bak: från Ford Sierra 87-93 med skivbromsar

Hjullagerhub fram: HiSpec i aluminium

Hjulmuttrar: OZ Racing

Huvudbromscylinder fram: Wilwood, 0,625”/15,8mm, från Rallydesign i UK: RD3614

Huvudbromscylinder bak: Wilwood, 0,75”/19mm, från Rallydesign i UK: RD3616

Instrument: DigiDash

Instrumentpanel: från GTS Tuning W7DE, Orange gelcoat

Kardanaxel: från Volvo 140-serien, 67-75 med BW35 automatlåda alt överväxellåda, smala modellen med dom små korsen fram/mitten samt den stora korset bak, främre axeldiametern 44,5mm=1140 axel, håldelning främre medbringare: 36,7×45,4mm, håldelning bakre medbringare: 41,3×51,1mm (1310 axel) totallängd: 1140mm (hoptryckt),

Främre delen: cirka 580mm lång, rördiameter på 44,5mm samt med en medbringarediameter av 87mm

Bakre delen: cirka 940mm lång, rördiameter på 44,5mm samt en medbringarediameter på 97mm, splinesens diameter i delningen är 27mm

Kardanaxel – skruvar: Skruvsats bakre: art.nr Volvo: 273977, lösa skruvar art.nr Volvo: 942803, lösa muttrar art.nr Volvo: 950384

Kardanaxel – Gummi till splinesdelningen: art.nr Volvo: 1206096

Kardanaxel – stödlager: Volvos lilla lager, art.nr Volvo: 9445857

Kardanaxel – stödlagerhållare: från Volvo 740, art.nr Volvo: 1340501

Kardanaxel – knutkors främre+mittre: art.nr Volvo: 672037

Kardanaxel – knutkors bakre: art.nr Volvo: 3520997

Kardanaxel – skyddet vid stödlagret: art.nr Volvo: 675582

Karosssidor: GTS Tuning W7DE, Orange gelcoat

Kopplingshuvudcylindern: Wilwood, 0,70” (17,8mm) från Rallydesign art. nr: RD-3615

Koppling: Barnett med spiralfjädrar, fjädrarna bytade till ännu hårdare…

Kopplingslameller: Yamaha R1 5PW

Kopplingsslavcylindern: Wilwood från Rallydeisgn, art.nr: 260-1333

Kopplingscylinder – slang: Teflon metallomspunnen slang från Bol o Industribroms, M10x1mm, M10 banjo med 3/8-24 banjobult i slavcylindern

Krängningshämmare bak:

Krängningshämmare fram:

Kylare: VW Polo III från -96, 430mm bred och 377 hög i cellpaketet, 32mm slanganslutningar, M20x2,5 givare till kylfläkten

Kylarslangar: SAMCO siliconslangar

Luftfilter:

Motor: Yamaha R1 5PW från 2002/2003 med insprutning, Turbo, Civinco insprutningssystem

Noskon: GTS Tuning W7DE. Orange gelcoat

Oljekylare motor: Mocal adapterplatta med inbyggd termostat, oljekylare i fronten, metallspunna Russelslangar och AN-kopplingar

Pedalställ/bromsvåg: Wilwood, reverse mount dual pedal, 6,25:1 från Rallydesign, art.nr: 340-3342

Plenumkammare: Egen tillverkning i aluminium

Ratt: 336 Corredi från Produkt Johan AB

Rattaxel: Direkt efter rattstången är det en splinsad del från Volvo 850 – nyare modell som är lite längre än dom äldre modellerna, därefter Fiat Uno rattrör/knutar(-87/-88 etc)

Rattknutar: Nedre – Volvo 240 modell äldre utan servo, cirka 14mm diam på axeln

Rattnav: Snap-Off till Volvo 850 -92 utan airbag, art.nr: 243.13, passande rattar: Momo, Nardi, Personal, Raid, Corse, Tazio, Dino, från Produkt Johan AB

Rattstång: Volvo 850 utan airbag (-92/-93)

Scuttle: GTS Tuning W7DE, Orange gelcoat

Spindlar fram: Ford Taunus

Spjällhus: Yamaha R1 5PW

Stolar: Recaro Pole Position art.nr: 070.98.0184, FIA-godkända, 7kg/st

Stolsinfästningar: Recaro Pole Position, art.nr: 7202451, FIA godkända

Stolsjusteringar: Recaro Pole Position, art.nr: 364954

Stötdämpare fram: Protech Shocks, 260mm c/c ride height, 2 1/4 fjädrar, 12”open (305mm)

Stötdämpare bak: Protech Shocks, 280mm c/c ride height, 2 1/4 fjädrar, 13”open (330mm)

Störtbåge: DIN 2391 42x3mm sömlösa hydraulrör

Styrled yttre: Rodobal motorsport länkhuvud, MTE-serien, RERS3 tätning, justerbar i höjdled för att kompensera bumpsteer, brotchat bulthål i spindeln

Styrväxel: Ford Escort MK2, fabr. TECRAC , 2,6varv, från RallyDesign, art nr: RD818 (LHD)

Styrväxelfäste: Ford Escort MK2, Aluminium, stumma utan bussningar

Sump baffle plåt: Fräst aluminiumplatta från Fluke motorsport i UK

Tankavluftningsventil/rolloverventil: Volvo 240, Volvo art.nr: 1255422

Tanklock: Mocal

Undre kulled: Austin Maxi, 2-bults modellen, Lockheed Delphi, art.nr: TC32, QSJ602-S, låsmutter: M12x1,25, Volvo art.nr: 963119

Växellåda: Yamaha R1 5PW sekvensiell låda med undercuttade drev på 2:an och 3:ans växel

Växellänkage vid spaken: Volvo S/V40

Övre kulled fram: Styrled från Ford Transit, högergängad, Lockheed Delpho, art.nr: TA298, 1117RH (-75-78)

Bultar till motorupphängningen in i motorblocket: Volvo art.nr: 963897, M10x1,25

Bultar till bärarmarna: Volvo art.nr: 965195 M12x70 med krage, flänslåsmutter: Volvo art.nr: 985870

Escort MK1= 1968-1974

Escort MK2 = 1975-1980

Cortina MK1=1962-1967

Cortina MK2=1966-

Escort MK1/MK2 och Capri har samma bromsok som Taunus

Translate »